پرسش های خداوند از ما - ۶

سوال ششم

 

 

سوره عنکبوت - آیه ۱۰

نظرات 84 + ارسال نظر
سید علی موسوی بایگی-دانشکده علوم اد شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:00 ق.ظ

آری.برای آنان که هنوز هستند و درمقابل کوچکترین فشارهای داخلی و خصوصا خارجی سر خم کرده و بانگ وامصیبتا از دهان و قلمشان به آسمان میرود و چون کوتاهی و عقب نشینی معاند را می بینند نهیب گفتیم و همان شد که گفتیم.

محمد علی عبدی زاده - سازمان مرکزی - ر شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:15 ب.ظ


این ایه میگوید:
آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست
در این آیه خداوند اذیّت‏هاى کفّار را فتنه خوانده تا به مؤمنان بگوید تمام نامهربانى‏ها از متلک‏ها، مسخره‏ها، تهمت‏ها و شکنجه‏هایى که از مخالفان مى‏چشید، نوعى آزمایش براى شماست.
ظاهراً مراد از «العالمین» هر موجود باشعور از جنّ، ملک و انسان است
اظهار ایمان برخى از مردم، زبانى است، نه قلبى
گاهى ایمان، اذیّت و آزار نااهلان را بدنبال دارد که باید تحمّل کرد
وایمان واقعى در هنگام سختى‏ها معلوم مى‏شود
البته تظاهر ونهان‏کارى در نزد خدا سودى ندارد، خداوند از درون همه آگاه است

الهام محمدی-سازمان مرکزی شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:11 ب.ظ

(آیا خدا به آنچه در دلهای مردم جهان می گذرد آگاه تر نیست؟)
بعضی از مردم ایمانشان مقید به عافیت وسلامتی و تا حد ضرر ندیدن است لذا قران کریم ایمانشان را به طور مطلق ایمان نخواند.یعنی ایمان آنقدر در نظرش خوار شده که که حکم عقل را بر اینکه آز آزار و اذیت باید دوری جست درباره اذبت مردم و عذاب خدا به یک اندازه می پندارد به همین جهت هنگامی که ایمانش باعث اذیتش شد از ایمان چشم می پوشد وبه شرک می گراید.قران خطاب به این افراد دعوی انها را رد میکند .به اینکه شماگمان کرده اید به صرف ادعای ایمان خدا را فریب می دهید؟ نه خدا به آنچه در دلهای مردم است آگاه است و می داند که دلهای شما ایمان ندارد.

صدیقه عشقی - سازمان مرکزی شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:49 ب.ظ

- آیا خداوند به آنچه در سینه های جهانیان است آگاهتر نیست؟
خداوند متعال از رگ گردن انسان به او نزدیکتر است بنابراین از انچه در قلوب انسان می گذرد به خوبی آگاه است.باید در تمام کارها خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم ودرراستای دستورات او عمل کنیم . به امید روزی که پنهان وپیدای جهانیان یکی شود.

صدیقه عشقی - سازمان مرکزی شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:55 ب.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه های جهانیان است آگاهتر نیست؟
خداوند متعال از رگ گردن انسان به او نزدیکتر است بنابراین از انچه در قلوب انسان می گذرد به خوبی آگاه است.باید در تمام کارها خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم ودرراستای دستورات او عمل کنیم . به امید روزی که پنهان وپیدای جهانیان یکی شود.

امیر حسین کفش کنان - دانشکده فنی مهن شنبه 15 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:45 ب.ظ

سلام علیکم
این آیه به شناخت خداوند از انسان ها اشاره دارد و اینگونه بیان میکند که آیا خداوند از آنچه در دل های عالمیان میگذرد بی خبر است ؟
خیر هرگز چنین نیست ، خدایی که خالق انسان هاست بی شک نیات قلبی آنان با خبر است و قصد هر انسان را نسبت به انجام یا عدم انجام فعلی میداند ؛ هر چند ممکن است انسان در این دنیا نیت خود را به گونه ای پسندیده از روی نفاق نمایش دهد اما روح آن اعمال ثبت و ظبط شده و خداوند بزرگ واقف بر تمامی نیات میباشد .
التماس دعا

جعفر نداف شرق یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:42 ق.ظ

ایا خداوند به انچه در سینه مردمان است اگاه تر نیست
رفتار واعمال وکردارانسان با نیت صورت می گیرد ودر حدیث از معصوم است که الاعمال بالنیات عمل به نیت بستگی داردصرف خود عمل معنا نداردای چه بسا کسانی که هزاران عمل بظاهر خوب انجام می دهند اما عمل ایشان به اندازه بال مگسی هم ارزش ندارد چون برای حق ورضای خدانیست خالص نیست عمل خالص برعکس بظاهر گرچه شاید بی ارزش باشد نزد خدا دارای ارزش زیادی است ودرحدیث دیگری قلب مومن حرم الهی عنوان شده است ارزش نیت نزد خداوند بسیار والااست

۸۴۱۳۱۴۰۰۶۶ دانشکده ادبیات یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ق.ظ

معنی آیه :آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟
به راستی چه کسی بیشتر و بهتر از خدایی که انسان را آفریده به باطن و درون او آگاه است؟
۸۴۱۳۱۴۰۰۶۶ دانشکده ادبیات

سمانه کریمی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ق.ظ

سمانه کریمی
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی- ۸۵

آیه مورد بحث ازمنافقان سخن مى گوید، و تصریح مى کند که خدا از نیات آنها آگاه است اگر ساده لوحانى فکر مى کنند مى توانند با اخفاء حقائق از قلمرو علم خدا دور بمانند سخت در اشتباهند. آیا اینها گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟ خداوند نه تنها از نیات منافقان بلکه از نیات درونی همه جهانیان باخبر است، همان طور که در جای دیگر می فرماید خداوند از رگ گردن به شما نزدیک تر است. یعنی خداوند حتی از خودمان به ما نزدیک تر است، شاید ما برای انجام یک معصیت دلایل گوناگونی بیاوریم تا خودمان را تبرئه کنیم، اما خداوند از آنچه در سینه ها و افکار جهانیان است از همه حتی از خود مردم آگاه تر است.((آیا خداوند به آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر نمى باشد))؟ (اولیس الله باعلم بما فى صدور العالمین ). مواظب باشیم که مرز میان کفر و ایمان از مو نازک تر است و باید ایمانمان به خداوند آن اندازه باشد که او را در همه حال حاضر و ناظر اعمال و نیاتمان بدانیم.
والسلام

دکتر طاهره جاویدی/عضو هیئت علمی دا یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:16 ق.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟
به طور قطع خداوند مؤ منان را مى شناسد، و نیز به طور یقین خداوند منافقان را نیز مى شناسد.
اگر ساده لوحانى فکر مى کنند مى توانند با اخفاء حقائق از قلمرو علم خدا دور بمانند سخت در اشتباهند.

محمد حسن کفش کنان یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:41 ق.ظ

و از مردم کسانى هستند که می گویند : به خدا ایمان آوردیم . پس هنگامی که در راه خدا شکنجه و آزار شوند ، شکنجه و آزار مردم را مانند عذاب خدا [ غیر قابل تحمل ] شمارند [ و از بیم ادامه یافتنش از ایمان دست برمی دارند ] ، و اگر از سوى پروردگارت یارى و نصرتى [ چون پیروزى و غنیمت ]بیاید ، [ به مؤمنان ] قاطعانه می گویند : ما هم با شما بودیم . آیا [ حال آنان از دید خدا پنهان است ] و خدا به آنچه در سینه هاى جهانیان است [ از همه ] آگاه تر نیست ؟
دانشکده مهندسی
مهندسی شیمی۸۳۱۲۴۴۰۳۸۵

سید سعید حجت( پژوهشکده علوم گیاهی) یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:10 ق.ظ

سوال ششم
آیه 10 سوره عنکبوت
بسم الله الرحمن الرحیم
وَمِنَ النَّاسِ مَن یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ فَإِذَا أُوذِیَ فِی اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاسِ کَعَذَابِ اللَّهِ وَلَئِن جَاء نَصْرٌ مِّن رَّبِّکَ لَیَقُولُنَّ إِنَّا کُنَّا مَعَکُمْ أَوَلَیْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ
بعضی از مردم می گویند : به خدا ایمان آورده ایم و چون در راه خدا آزاری ببینند ، آن آزار را چون عذاب خدا به شمار می آورند و چون از سوی پروردگار تو مددی رسد ، می گویند : ما نیز با شما بوده ایم آیا خدا به آنچه در دلهای مردم جهان می گذرد آگاه تر نیست.

در این آیـه بـه گـفتگو پیرامون گروه سوم یعنى ((منافقان )) مى پردازد, مى گوید:((و از مردم کسانى هستند که مى گویند: به خدا ایمان آورده ایم ! اما هنگامى که در راه خدا شکنجه وآزار مى بینند, آزار مردم را همچون عذاب الهى مى شمارند)) وازآن سخت وحشت مى کنند (ومن الناس من یقول آمنا باللّه فاذا اوذى فى اللّه جعل فتنة الناس کعذاب اللّه ).
((ولـى هـنـگـامـى کـه پیروزى از سوى پروردگارت (براى شما) بیاید, مى گویند:ما هم با شما بودیم )) و در این پیروزى شریکیم (ولئن جا نصر من ربک لیقولن اناکنا معکم ).
آیا اینها گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟.
((آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاهتر نیست ))؟ (اولیس اللّه باعلم بما فى صدور العالمین ).
باز براى تاکید بیشتر مى افزاید: ((بطور قطع خداوندمؤمنان را مى شناسد, و نیز بطور یقین خداوند منافقان را نیز مى شناسد)) (ولیعلمن اللّه الذین آمنوا ولیعلمن المنافقین ).
اگـر سـاده لوحانى فکر مى کنند مى توانند با اخفاى حقایق از قلمرو علم خدادور بمانند سخت در اشتباهند.


اعظم بدری - سازمان مرکزی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:17 ق.ظ

آیا خداوند از آنچه در سینه جهانیان است آگاه تر نیست . کنایه از اینکه خداوند از ظاهر و باطن انسان آگاه است . کسانی که به زبان می گویند ایمان آوردیم ولی در مقابل آزار و اذیت دشمنان تسلیم می شوند و آن را چون عذا الهی می دانند و از آن وحشت دارند ولی وقتی که حق پیروز شد می گویند ما هم با مومنان بودیم و خداوند از آنچه در قلبشان است آگاه است و این آزمایشی است که مومنان از منافقان در نزد خداوند متمایز میشوند.

مسعود رمضان زاده یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:42 ق.ظ

در میان مردم کسانى هستند که مى گویند به خدا ایمان آورده ایم اما هنگامى که به خاطر خدا (از سوى دشمنان ) مورد آزار قرار مى گیرند فتنه دشمنان را همچون عذاب الهى مى شمارند (و از آن سخت وحشت مى کنند) اما هنگامى که پیروزى از سوى پروردگارت بیاید مى گویند ما هم با شما بودیم (و در این پیروزى شریکیم !) آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

محمود عزیزی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:59 ب.ظ

0 - در میان مردم کسانى هستند که مى گویند به خدا ایمان آورده ایم اما هنگامى که به خاطر خدا (از سوى دشمنان ) مورد آزار قرار مى گیرند فتنه دشمنان را همچون عذاب الهى مى شمارند (و از آن سخت وحشت مى کنند) اما هنگامى که پیروزى از سوى پروردگارت بیاید مى گویند ما هم با شما بودیم (و در این پیروزى شریکیم !) آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

مجتبی رضایی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:02 ب.ظ

- رسولان آنها گفتند آیا در خدا شک است ؟! خدائى که آسمانها و زمین را آفریده ؟! او که شما را دعوت مى کند تا گناهانتان را ببخشد، و تا موعد مقررى شما را باقى گذارد، آنها گفتند (ما اینها را نمیفهمیم همین اندازه میدانیم

محمد حسین عدالت - مرکز کارآفرینی یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:00 ب.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

بارالها! چه کسی جز تو همیشه به ما آگاه است و چه کسی از درونیات ما با خبر است؟
از هر چه در ذهنم می گذرد آگاهی
عملم را با نیتم می سنجی. کیست از تو آگاهتر به قلبم که چرا این عمل را انجام می دهم.
بارخدایا! هواخواه توام جانا و می‌دانم که می‌دانی
که هم نادیده می‌بینی و هم ننوشته می‌خوانی!

نزهت مهاجرنسب دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:54 ق.ظ

آیا خدا به آنچه دردلهای جهانیان است دانا تر نیست ؟

وای خدایااگر روزی بیاید که پرده ها کنار روند و همه چیز چون تصویری شفاف در آینه بر ملا گردد ایا مرا یارای سر بلند کردن خواهد بود ؟ خدایا تو عالم بر سرائری و می دانی که در دلهای ما چیست با اینکه تو می دانی در درون ما چه می گذرد و ما هم می دانیم که تو می دانی <باز هم از یاد تو غافلیم . خدایا چقدر دلم می خواهد همیشه ظاهر و باطنم یکی باشد زلال و بی غل و غش . کمکم کن .

زهرا دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:25 ق.ظ

زهراکرد- دانکشده مهندسی
از این آیه استنباط می شود خداوند آنچه که در سینه جهانیان است آگاه تر است . و می داند در دل ما چه می گذرد خدایا چنان کن که دل و زبان ما یکی باشد .
خداوندا تو از دل تمام مومنان واقعی با خبر هستی پس از صمیم دل فرج امام زمان را خواستاریم .
شاید این جمعه بیایی شاید پرده از چهر گشایی شاید.
وقتی بیایی تمام کوچه ها پرمیشه از عطر گل نرگس .
به امید آن روز تو را من چشم در راهم .

مژگان ثابت تیموری - پژوهشکده علوم گ دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:57 ق.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

مژگان ثابت تیموری -پژوهشکده علوم گی دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:07 ق.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

خدایا تو از راز دورن آگاهی و تنها توئی که ساتر نیتها و اعمال نهان منی . خدایا از تو که مرا در برابر ظاهر نیاتم ساتری سپاس ؛ خداوندا تو بهتر می دانی که در قلب هر کس چه می گذرد از ریا مرا محفوظ بدار که نمی خواهم فردای محشر رو سیاه و گریزان از انظار باشم و شرمنده دنیائی از مخلوقات گنه کار و پاک تو خدایا قلبم را با نور خود جلا ده و مرا از لغزشهای درونی محفوظ بدار .
بعضی گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟ در حالی که خداوند از رگ گردن به تو نزدیکتر است و از آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر .

مجتبی دهستانی - علوم اداری دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:21 ق.ظ

خداوند از رگ گردن به انسان نزدیکتر است. و از پدر و مادر نسبت به انسان مهربانتر می باشد.
خداوند در همه جا می باشد و ناظر بر اعمال و رفتار و کردار ما است. و آنچه که در دل ما هم می گذرد آگاه است. حتی آنچه که در تصور ما است می داند. چطور می شود خدایی که خالق انسان می باشد و از شناخت کامل او عاجز باشد.

علی رحمانی نسب دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:17 ب.ظ

0 - در میان مردم کسانى هستند که مى گویند به خدا ایمان آورده ایم اما هنگامى که به خاطر خدا (از سوى دشمنان ) مورد آزار قرار مى گیرند فتنه دشمنان را همچون عذاب الهى مى شمارند (و از آن سخت وحشت مى کنند) اما هنگامى که پیروزى از سوى پروردگارت بیاید مى گویند ما هم با شما بودیم (و در این پیروزى شریکیم !) آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

مصطفی مهران پور--> اقتصاد نظری دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:03 ب.ظ

به نام خالق رحیم. معنی آیه (آیا نمی دانند خداوند به آنچه در دلهاى جهانیان مى‏گذرد، آگاه‏تر نیست؟ (نمى‏دانند که هیچ کس از)) در گام اول عالم بودن خدا نست به خلق و تسلط کامل بر آنها حتی بر دل های آنها دارد. مخاطب منافقان هستند که ایمان کافی ندارند و فقط در مرحله زبان هستند نه در مرحله ایمان در قلب تا چه رسد به عمل. مطابق سوال ۴پرسش ها خواندیم که گمان نکنید بدون آزمایش، اظهار ایمان شما را مى‏پذیریم. «أحسب النّاس أن یترکوا ...» این آیه یکى از نمونه‏هاى آزمایش را بیان مى‏کند. ای نفس به توحید حقیقی ایمان بیاور که نه تنها خدا از آن اگاه هست بلکه سعادت تو در آن است. خدایا این دل برای تو خلق شده و منشا در عملی در آن است . پس مددی کن تا در راه تو آن را بکار ببندم. یا علی

مصطفی مهران پور--> اقتصاد نظری دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:20 ب.ظ

به نام خالق رحیم. معنی آیه (آیا نمی دانند خداوند به آنچه در دلهاى جهانیان مى‏گذرد، آگاه‏تر نیست؟ (نمى‏دانند که هیچ کس از)) در گام اول عالم بودن خدا نست به خلق و تسلط کامل بر آنها حتی بر دل های آنها دارد. مخاطب منافقان هستند که ایمان کافی ندارند و فقط در مرحله زبان هستند نه در مرحله ایمان در قلب تا چه رسد به عمل. مطابق سوال ۴پرسش ها خواندیم که گمان نکنید بدون آزمایش، اظهار ایمان شما را مى‏پذیریم. «أحسب النّاس أن یترکوا ...» این آیه یکى از نمونه‏هاى آزمایش را بیان مى‏کند. ای نفس به توحید حقیقی ایمان بیاور که نه تنها خدا از آن اگاه هست بلکه سعادت تو در آن است. خدایا این دل برای تو خلق شده و منشا در عملی در آن است . پس مددی کن تا در راه تو آن را بکار ببندم. یا علی

مجتبی رضائی دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:55 ب.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

هادی برزگر۸۵۱۲۲۵۲۲۴۵ علوم تربیتی دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:34 ب.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟
منافق تنها به کسانى نمى گویند که در باطن ابدا ایمان ندارند و اظهار ایمان مى کنند بلکه افراد سست ایمانى که در تحت فشار این و آن به زودى عقیده خود را عوض مى کنند جزء منافقان محسوب مى شوند، و آیه مورد بحث ظاهرا از اینگونه منافقان سخن مى گوید، و تصریح مى کند که خدا از نیات آنها آگاه است .

احمد احتیاطی از دانشکده کشاورزی دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:15 ب.ظ

این آیه درحقیقت همان استفهام انکاری است که خداوند سئالاتی را از انسان می پرسد که جواب آنها مشخص است.در مقابل و در تایید این آیه خداوند در جای دیگر میگوی که از رگ گردن به انسان نزدیک تر است.پس آیا می شود که خداوند به آنچه در سینه انسان میگذرد آگاه نباشد!

سمیه تواضعی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:12 ب.ظ

سمیه تواضعی ۸۱۱۲۱۰۲۱۱۳ سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:27 ب.ظ

آیا خداوند به انچه در دل جهانیان است آگاهتر نیست
این کلام خداست که درباره اگاهیاش از انچه در قلبها میگذرد خبر میدهد
خدا نمیگوید که اگاه است : آگاهتر است

خدا نمیگوید دل مسلمین یا مومنین یا انان که اکنون زنده اند

یا انان که بعدها می ایند یا... : دل عالمیان
این سوال به این معناست که جز این جوابی ندارد او از رگ گردن هم به ما و انچه در پس پرده قلب ما میگذرد از خود ما اگاهتر است

مرضیه وحدتی راد- دانشکده علو م پایه- سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:43 ب.ظ

آیا خداوند ی که در سینه هاى جهانیان است بر قلوب آنها از خودشان آگاه تر نیست ؟

ابوالفضل و طهورا قاسم زاده - سازمان سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:30 ب.ظ

آیا خداوند عالم بر انچه در دلهای مردم می گذرد نیست ؟ خداوند می داند ما می خواهیم چه کار کنیم و نمی توانیم از او کاری را پنهان کنیم .خداوند از فکر و عمل ما با خبر است .

ابوذر شیخی زاده ـ الهیات ـ علوم قرآ سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:34 ب.ظ

بار خدایا ای تو ای که از آشکار و پنهان جهان با خبری . چگونه گمان کرده ام که گمان مرا نمی دانی .من کوته اندیش که تو را چون خود پنداشته ام که چون نمی بینمت گویا تو هم مرا نمیبینی و از پس آن معصیتت را می نمایم ببخش.

ابوذر شیخی زاده ـ الهیات ـ علوم قرآ سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 03:35 ب.ظ

بار خدایا ای تو ای که از آشکار و پنهان جهان با خبری . چگونه گمان کرده ام که گمان مرا نمی دانی .من کوته اندیش که تو را چون خود پنداشته ام که چون نمی بینمت گویا تو هم مرا نمیبینی و از پس آن معصیتت را می نمایم ببخش.

محمد رضا رجب زاده - علوم اداری و اقت سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 05:24 ب.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر نمى باشد؟
خدایا در آیه 16 سوره ق فرموده ای :
«نحن اقرب من حبل الورید»
ای خدایی که از رگ گردن به من نزدیکتری قطعا از آنچه در قلب من می گذرد به خوبی آگاهی.
خداوندا تو که برای قضاوت در مورد اعمال من نیتم را مقدم و مرجح بر فعل عملم می دانی این گواه این مطلب است که تو بر نیت من و آنچه در قلب من می گذرد حتی از خود من آگاهتری.
خدایا ...
تو که علمت بر همه آنچه در ای دنیاست احاطه دارد و بر آنچه انجام می دهم و آنچه انجام خواهم داد و عاقبتم آگاهی ، بدون شک میدانی آنچه را که در قلبم می گذرد و من هیچ چیزی را نمی توانم از تو مخفی کنم.
خدایا...
همیشه بیادم بیاور که آگاهی بر آنچه در سینه ام می گذزد تا حتی لحظه ای فکر گناه و معصیت و نافرمانی از فرامینت از ذهنم نگذرد که بدون شک همانطور که خود وعده داده ای به خاطر فکر گناه هم در روز قیامت جواب باید پس دهم.

سمیه تواناـکشاورزی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:17 ق.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟
چه بسا افرلدی هستند که به ظاهر ایمان خود را به نمایش می گذارند درحالیکه در باطن نقشه های دیگری در سر دارند
چه بسا افرادی فقط ازطریق زبانی ایمان دارد وزمانی که در مصیبت ها وسختیها قرار میگیرند آن ایمان واقعی انان محک می شود.آیا اینان نمیدانند که خداوند از تمام اعمال انان اگاه است ؟آیا اینان از روز حساب وقیامت نمی ترسند؟
ای خدایی که از تمام اعمال ما اگاهی به ما ظاهر وباطنی سرشار از انوار ایمان عطا فرما. تا ایمان ظاهری و باطنی ما یکی شود.

مریم وظیفه دوست-دانشکده مهندسی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:18 ق.ظ

آیاخداوندبه آنچه درسینه های جهانیان است آگاه ترنیست؟
دل آدمی جایگاه خداست.پس چگونه تصورکنیم می توانیم انچه راکه دردلمان می گذردازاوپنهان کنیم.

زهرا گنجعلی دانشکده علوم چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:40 ق.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه های جهانیان است آگاهتر نیست؟
خدایا تو آفریننده و خالقی تو خود از عدم بوجود آوردی تویی که از رگ گردن به من نزدیکتری تویی که برای نیات خوب ما هم ثواب می نویسی و پاداش می دهی پس اعتراف می کنم تو آگاهتری چه به گذشته چه حال چه آینده هرچند که گاه فراموش می کنم.
به نظر میرسد که در این استفهام انکاری منظور از جهانیان نه تنها انسان بلکه جن و ملک را نیز شامل میشود.

زهره زاغیان ۰ سازمان مرکزی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:36 ب.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟
آیا اینها گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟ ((آیا خداوند به آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر نمى باشد))؟ (اولیس الله باعلم بما فى صدور العالمین ).
تعبیر به ((آمنا)) (ایمان آورده ایم ) به صورت صیغه جمع در حالى که جمله بعد به صورت صیغه مفرد است شاید از این نظر باشد که این گروه منافقان مى خواهند

قدسی قائم مقامی سازمان مرکزی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:00 ب.ظ

10 - در میان مردم کسانى هستند که مى گویند به خدا ایمان آورده ایم اما هنگامى که به خاطر خدا (از سوى دشمنان ) مورد آزار قرار مى گیرند فتنه دشمنان را همچون عذاب الهى مى شمارند (و از آن سخت وحشت مى کنند) اما هنگامى که پیروزى از سوى پروردگارت بیاید مى گویند ما هم با شما بودیم (و در این پیروزى شریکیم !) آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست

زهره بهبودی-مدیریت تربیت بدنی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ب.ظ


آیا اینها گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟ ((آیا خداوند به آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر نمى باشد))؟
پروردگارا
هیچ وقت ما را به خودمان وا نگذار.

محسن برغمدی ـدانشگده تربیت بدنی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:13 ب.ظ

آیا اینها گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟ ((آیا خداوند به آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر نمى باشد))؟
پروردگارا
هیچ وقت ما را به خودمان وا نگذار.

محسن برغمدی ـدانشگده تربیت بدنی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:14 ب.ظ

آیا اینها گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟ ((آیا خداوند به آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر نمى باشد))؟
پروردگارا
هیچ وقت ما را به خودمان وا نگذار.

اشرف کارآمد - سازمان مرکزی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:15 ب.ظ

((اى فرزندان آدم ! شیطان شما را نفریبد همانگونه که پدرتان را از بهشت بیرون کرد، و لباسشان را از تنشان خارج ساخت تا عورتشان را براى آنها آشکار کند! چه اینکه او و پیروانش شما را میبینند و شما آنها را نمیبینید، (بدانید) ما شیاطین را اولیاى کسانى قرار دادیم که ایمان نمى آورند

زهره بهبودی-مدیریت تربیت بدنی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:16 ب.ظ

آیا اینها گمان مى کنند خدا از اعماق قلبشان با خبر نیست ؟ ((آیا خداوند به آنچه در سینه هاى مردم جهان است از همه آگاهتر نمى باشد))؟
پروردگارا
هیچ وقت ما را به خودمان وا نگذار.

رقیه ایزانلو سازمان مرکزی چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:30 ب.ظ

فقط و فقط عالم بودن خداوند رامی رساند

زوارمقدم دانشکده علوم اداری پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:38 ب.ظ

آیا خدا داناتر نیست به دلهای خلایق از هر کس دیگری؟
فقط خداوند است که از دلهای بندگانش آگاه است و میداند در دلهلی آنان چه میگذرد.

فاطمه شریف -مهندسی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:10 ق.ظ

خودشان را در صف جمعیت مؤ منان جا بزنند، لذا ((آمنا)) مى گویند یعنى همچون سائر مردم ایمان آورده ایم .
تعبیر به اوذى فى الله به معنى ((اوذى فى سبیل الله )) است ، یعنى آنها در راه خدا و ایمان گاهى مورد آزار دشمن قرار مى گیرند.
جالب اینکه از مجازات الهى تعبیر به ((عذاب )) مى کند، و از آزارهاى مردم تعبیر به ((فتنه ))، اشاره به اینکه آزارهاى مردم در حقیقت عذاب نیست ، بلکه آزمایش است و وسیله تکامل براى انسان ، و به این ترتیب به آنها تعلیم مى دهد که این دو را با هم مقایسه نکنند، و با این بهانه که مخالفان آنها را آزار و شکنجه مى کنند دست از ایمان خود بر ندارند که این جزئى از برنامه کلى امتحان در این دنیا است .

سیده منصوره هاشمیان شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:27 ق.ظ

آیا خداوند به آنچه در سینه های جهانیان است آگاه تر نیست؟
در میان مردم کسانی هستند که می گویند به خدا ایمان آورده ایم اما هنگامی که به خاطر خدا (از سوی دشمنان مورد آزار قرار می گیرند فتنه دشمنان را همچون عذاب الهی می شمارند (و از آن سخت وحشت می کنند) اما هنگامی که پیروزی از سوی پروردگارت بیاید می گویند ما هم با شما بودیم(و در این پیروزی شریکیم!) آیا خداوند به آنچه در سینه های جهانیان است آگاه تر نیست؟

سیده منصوره هاشمیان- دانشکده مهندس شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 07:33 ق.ظ

در میان مردم کسانى هستند که مى گویند به خدا ایمان آورده ایم اما هنگامى که به خاطر خدا (از سوى دشمنان ) مورد آزار قرار مى گیرند فتنه دشمنان را همچون عذاب الهى مى شمارند (و از آن سخت وحشت مى کنند) اما هنگامى که پیروزى از سوى پروردگارت بیاید مى گویند ما هم با شما بودیم (و در این پیروزى شریکیم !) آیا خداوند به آنچه در سینه هاى جهانیان است آگاه تر نیست ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد